Meer doen met de computer

Handig maar ook lastig

Je kunt via de computer en op internet steeds meer regelen. Dat is handig. Maar ook lastig als je hier geen of weinig ervaring mee hebt. De Bibliotheek helpt je verder. Met cursussen, workshops en spreekuren over computers en internet.

Deelname is gratis. Iedereen is welkom. Je hoeft geen lid te zijn van de Bibliotheek.

Oefenen met de computer

In de cursus Klik & Tik leer je werken met computers en internet. De cursus is voor iedereen die nog geen ervaring heeft met computers.

Over Klik & Tik

Cursus digitale overheid

In de cursus Digisterker leer je omgaan met de websites van de overheid. De cursus is voor iedereen die al een beetje ervaring heeft met internet.

Over Digisterker

Seniorweb

De bibliotheek biedt leuke en nuttige cursussen voor zowel beginners als iets gevorderde cursisten in samenwerking met Seniorweb.

De cursussen van Seniorweb

Spreekuren

• Belastingspreekuur

Kun je wel wat hulp gebruiken bij het invullen van je aangifte? Een expert die meekijkt, helpt met invullen of je vragen beantwoordt. Ook als je geen lid bent.

Hulp bij je aangifte >

• OV spreekuur voor senioren

Hoe vraag ik de OV chipkaart aan, hoe werkt de 40% samenreiskorting, welke bussen hebben een lage instap, welk abonnement past het beste bij mij?

Naar het OV inloopspreekuur >

• Informatiepunt

Bij het Informatiepunt Digitale Overheid geven we je informatie over bijvoorbeeld DigiD, belastingen, toeslagen en nog veel meer.

Naar het informatiepunt >

• Hulp nodig?