Jongeren | 12-18 jaar

Jeugd & Jongeren

Nieuwe boeken 📚

E-books/luisterboeken

Je kan altijd een boek lezen of luisteren Download de app van de Online Bibliotheek in de op je telefoon, tablet of computer! Inloggen kan met je pasnummer en je zelfgekozen wachtwoord. Hulp nodig? Kom langs in de bibliotheek. App store of Play Store

Naar Jeugdbibliotheek.nl

Lezen met dyslexie

Ben je dyslectisch? Dan is lezen soms een extra uitdaging. Gelukkig zijn er allerlei hulpmiddelen voor je. Kijk hier voor karaokeboeken en boeken die je makkelijk kunt lezen.

Naar Lezen met Dyslexie

Online skills

Weet jij wat je allemaal moet regelen wanneer je 18 jaar wordt? Kan jij nepnieuws herkennen en ben jij weerbaar online? De bibliotheek informeert je hierover. Check de link:

Ga naar Online skills

Samenvattingen vind je op Uittrekselbank

Zoek en vind in Delpher

Bezig voor een boekpresentatie of boekverslag? Vind goede samenvattingen en achtergrond informatie van alle boeken die je moet de lezenvoor de lijst op deze website.

Let op: deze website is te raadplegen op de computers van
bibliotheek Almelo of door eerst in te loggen op deze website. Hulp nodig? Kom langs in de bibliotheek.

Naar Uittrekselbank

Theorie-examen oefenen

Oefen voor je theorie-examen

Ben je bezig met het halen van je rijbewijs? Met je bibliotheekaccount kun je onbeperkt oefenen voor je theorie-examen. Succes!

Naar Theorie.nl

Werkstuk, spreekbeurt en eindexamen

Werkstuk en spreekbeurt

Leren en studeren doe je bij de bibliotheek! Via de link vind je handige websites die zorgen voor een 10!

Naar Werkstuk & Spreekbeurt

Iedereen onder de 18 jaar kan gratis lid worden van de bibliotheek.

• Gratis Wifi
  • Maak gratis gebruik van onze computers en studieplekken.
  • Gratis gebruik van Word, Excel en PowerPoint.
  • Print en kopieer bij ons. €0,10 per A4’tje voor zwart-wit en €0,25 per A4’tje voor kleur.
  • Tijd voor pauze? Haal een bakje koffie bij Leescafé Feijn.
  • Volg ons op insta! @biebalmelo